What's new

Rank the Intamin Launch Coasters

HeartlineCoaster

Active Member
1. Taron - Yeah, that one.
2. Soaring with Dragon - Really good stuff, just feels a little short at the end.
3. Atlantis Adventure - Dire pacing, but great in between.
4. Storm Runner - Another hydraulic that actually does cool stuff. Really cool stuff.
5. Speed Monster - The first hydraulic that actually did cool stuff
6. Juvelen - Love a good rolling launch, could be more forceful in places.
7. Jet Rescue - More forceful than the above, but shorter and a lesser launch.

8. Superman Escape - Rita with a top hat, restraints kinda kill it. Love the dark ride section though.
9. Red Force - Kinda liked it. Good trains at least.
10. Furius Baco - Hilarious.
11. Incredicoaster - Less hilarious but does a bit more.
12. Stealth - Kinda over it.
12. Zaturn - Stealth.
14. Kingda Ka - Big Stealth.
15. Xcelerator - Stealth without the brake run.
16. Desert Race - Rita but rides better.
17. Formula Rossa - Rita but bigger. Torn on where to place it to be honest. First ride would have put it in the top 7 of this list, second ride would put it at the bottom. 7 + 26 / 2 = 16.5 quick maths.
18. Rita - It was there.
19. Kanonen - Hilarious but awkward.
20. Turbo Track - Meh.

21. Tower of Terror II - Obnoxious.
21. Superman: Escape from Krypton - As above
23. RC Racer x2? - Sort of.
24. Vertical Velocity - Nah.
25. Mick Doohan's Motocoaster - Ow, my knees.
26. Halfpipe? - Hah.
 

Hixee

Flojector
Staff member
Administrator
Moderator
Glad to see Storm Runner getting that high up the list - it's bloody excellent. :)
 

wakey1512

New Member
I have 2 creds in this flavour and both are poor. Certainly if I ridden all Intamin launch coasters I think i would put these at the bottom if this was a ‘worst’ poll.

But because this is a best poll I have to put my personal favourite of the two...
i can’t.

Rita , a modest 61mph launch is not enough to redeem the boring layout certainly after 2/3 hours of queuing.

Furius Baco - fundamentally one of the best in the world on paper (certainly at the time), wing trains, 83mph launch with a fast paced layout and an inline twist . But it’s completely ruined by its roughness. It’s not even age related roughness as it’s been like it from new.

I can’t decide. Maybe inside seat Furius Baco edges it. Just wish I could try more.
 

Imagineer55

New Member
1. maverick
2. top thrill dragster
3. storm runner
4. superman: escape from krypton
5. xcelerator
6. furius baco
7. incredicoaster
8. volcano (ripperoni)
9. rita
10. wicked twister
 

HeartlineCoaster

Active Member
Came here just to add one iSpeed but wait... how could I forget?

1. Taiga - The smug bird swoops in, picks up the weird creature off the front of Taron in it's mouth and drops it into Bruhl, where the angry locals who don't like Phantasialand (I sympathise) beat it with clubs.
2. Taron - Yeah, that one.
3. Soaring with Dragon - Really good stuff, just feels a little short at the end.
4. Atlantis Adventure - Dire pacing, but great in between.
5. Storm Runner - Another hydraulic that actually does cool stuff. Really cool stuff.
6. Speed Monster - The first hydraulic that actually did cool stuff
7. Juvelen - Love a good rolling launch, could be more forceful in places.
8. Jet Rescue - More forceful than the above, but shorter and a lesser launch.

9. iSpeed - In the context of this list, it ain't looking too bad. But meh.

10. Superman Escape - Rita with a top hat, restraints kinda kill it. Love the dark ride section though.
11. Red Force - Kinda liked it. Good trains at least.
12. Furius Baco - Hilarious.
13. Incredicoaster - Less hilarious but does a bit more.
14. Stealth - Kinda over it.
15. Zaturn - Stealth.
16. Kingda Ka - Big Stealth.
17. Xcelerator - Stealth without the brake run.
18. Formula Rossa - Rita but bigger. Torn on where to place it to be honest. First ride would have put it in the top 8 of this list, second ride would put it at the bottom. 8 + 28 / 2 = 18 quick maths.
19. Desert Race - Rita but rides better.
20. Rita - It was there.
21. Kanonen - Hilarious but awkward.
22. Turbo Track - Meh.

23. Tower of Terror II - Obnoxious.
23. Superman: Escape from Krypton - As above
25. RC Racer x2? - Sort of.
26. Vertical Velocity - Nah.
27. Mick Doohan's Motocoaster - Ow, my knees.
28. Halfpipe? - Hah.
 

rctneil

New Member
From my favourite to least favourite.


Taron - Phantasialand
Top Thrill Dragster - Cedar Point
Maverick - Cedar Point
Storm Runner - Hersheypark
California Screamin' - California Adventure
Formula Rossa - Ferarri World
Xcelerator - Knott's Berry Farm
Speed Monster - Tusenfryd
Red Force - Ferarri Land
Juvelen - Djurs Sommerland
Cheetah Hunt - Busch Gardens Tampa
Desert Race - Heide Park
Rita - Alton Towers
Stealth - Thorpe Park
Kanonen - Liseberg
Tower of Terror - Dreamworld
Superman: Escape from Krypton - Magic Mountain
Wicked Twister - Cedar Point
Vertical Velocity - Discovery Kingdom
Posessed - Dorney Park
Steel Venom - Valleyfair!
Turbo Track - Ferarri World
RC Racer - Hong Kong Disneyland
Half Pipe - Sarkanniemi
Half Pipe - Chimelong Paradise
Volcano: The Blast Coaster - Kings Dominion
Furius Baco - Port Aventura.
Kingda Ka - Great Adventure
 

Alessio

New Member
Those are my Top Intamin Launch Coaster that I have ridden. Really enjoyed Hagrid’s, Theming is incredible and the Launches were more forceful than expected. But nothing compared to some of the bigger Intamin Accelerators / Blitz.

1. Maverick
2. Taron
3. Formula Rossa / Top Thrill Dragster
4. Cheetah Hunt
5. Storm Runner
6. Kingda Ka
7. Red Force
8. Stealth
9. Hagrid’s MCMA
10. Furius Baco
11. Desert Race / Rita
12. Turbo Track / Wicked Twister

(Thirteen, Escape from Gringotts)
 
Top